Kundetilfredshedsundersøgelse er vigtigt for erhverv

Hvis ikke en kundetilfredshedsundersøgelse er noget I har brugt i jeres virksomhed, så er det et tiltag I burde kaste jer over. Det er der flere rigtig gode grunde til, som vi deler i indlægget her.

Hvorfor en kundetilfredshedsundersøgelse?

Det er selvfølgelig ikke nok at sige at der er mange gode grunde til at få foretaget en kundetilfredshedsundersøgelse. Vi skal selvfølgelig komme med noget helt validt og relatérbart. Som virksomhed er det sådan er vi i de fleste tilfælde er ret afhængige af vores kunder. Det er dem vi lever af. Af den grund er det også vigtigt at vi sørger for de er tilfredse med det vi tilbyder dem. Det er ikke nok at de synes at vi giver en virkelig fin service, hvis vores produkt så er helt i bund. Eller omvendt for den sags skyld.

Det hele er nødt til at hænge sammen hvis vi ønsker at kunden skal blive hos os, fremfor at gå til konkurrenten. Vi er nødt til at opfylde kundens behov, men vi skal helst også lige gøre det en tand bedre end vores konkurrenter, så vi er helt sikre på at det er os kunderne vil handle hos. Det er det en kundetilfredshedsundersøgelse kan hjælpe med. Det kan slå fast hvor vores kunder er tilfredse og hvor de ikke er. Den fortæller os altså hvor vi skal forbedre os, hvis vi vil have mere tilfredse kunder end hvad vi har nu.

Hvordan får vi tilfredse kunder?

Som virksomhed kan man godt have en tendens til at se sig blind på det man laver. Man kan sidde i troen om at det man gør det er det helt rigtige. Når salgstallene så alligevel viser noget andet, så har vi det med at finde grunde der ikke har med os selv at gøre. Desværre handler det altså oftest om os selv. Der er noget i virksomheden vi gør som ikke giver folk lyst til at handle hos os. Hvad kan det være?

Her er det netop godt at få en udefra til at hjælpe med det. Ved en kundetilfredshedsundersøgelse, er det jo rent faktisk kunderne som giver deres meninger og synspunkter til kende. Et eksternt firma sørger blot for at udarbejde undersøgelse, således at I som virksomhed får mest værdi ud af den. I kan på sin vis godt selv udarbejde en undersøgelse, men det kan være rigtig sundt at den udarbejdes af nogle som står helt neutralt i processen.